الاثنين، 12 أكتوبر 2015

& اوباما اخر رئيس أمريكي تحتضن في عهده امريكا اسرائيل وبعده ستتخلى عنها



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
وصل اللهم على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم

انا شفت الشمس كبيرة و كان معايا اتنين سود كلنا بنشاور عليها ...و كل شوية السحابه تغطيها و تظهرها فكل ملسحاب يغطيها امسك منظار عشان اشوف الشمس و اشيل المنظار لما السحابة تروح  بعد كده فجأهه السحاب اختفي و الاتنين السود اختفو و لأيت نفسي واقف علي عربية حمرة و ببص للشمس  و العربية مشية علي جسر و انا عليها لسه ببص على الشمس   كان اتجاه الجسر شمال ... و الشمس اتحركت يمين اكنها بتغرب بس مغربتش .....بس الغريب ان الشمس كان بيطلع منها حاجات .... مكنتش مجرد مدورة ..اكن لهب ...او قطه ديه مكنتش واضحه ....ارجو التفسير ضروري . انتهى
---------------
ملحوظه وصف لمكان
المكان اكنه علي كورنيش علي البحر
اليمين كان كبير طويل مشفتلهوش علي البحر
و الشمال عادي ..و انا اسف عكست الاتجاهات ..
العربية مشيت يمين
الشمس شمال
انا اسف بكتب من موبيل ...اليمين جسر او كبري طويل كبير مشفتلهوش نهايا علي البحر ******
2013 ليلة الاسراء و المعراج  كنت معتكف 
فى الجامع لمدة اسبوع مصر
مصري


°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
تعبير الاخ شاعر
°°°°°°°°°°°°°°

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته .

الشخصين "الأسودين" هما (السادات) و(اوباما) وهما يشتركان في لونهما بشرتهما" الاسود" وأنهما افريقيان من "القارة السوداء".اما أن أعينهما كانت تنظر الى الشمس، فالشمس هنا هي "اسرائيل" ونظرهما اليها هو حرصهما و دعمهما لها لكن مع كل هذا الحرص عليها بل والخيانة لصالحها فلن ينفعها هذا في نهاية المطاف. 

والشمس هنا هي اسرائيل، واسمها يرتبط لغوياً بالإسراء الذي ذكره الرائي

السادات مضى عهده، والان عهد اوباما، والروءيا تقول ان اوباما اخر رئيس أمريكي تحتضن في عهده امريكا اسرائيل وبعده ستتخلى عنها فالادارة الامريكية مثقلة باعباءها الاقتصادية، وستترك اسرائيل تواجه قدر زوالها المحتوم بنفسها



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق